سیطره موفقیت امیدان - سما

آنتن مرکزی، دوربین مداربسته،درب برقی، دزدگیر، آیفون تصویری

سیطره موفقیت امیدان - سما

آنتن مرکزی، دوربین مداربسته،درب برقی، دزدگیر، آیفون تصویری

فروش و نصب آنتن مرکزی، دوربین مداربسته در کرج،درب برقی در کرج، دزدگیر در کرج،اعلام حریق در کرج، آیفون تصویری در کرج،

  • ۰
  • ۰

سیستم اعلام سرقت یک بخش مهم از سیستم امنیت ساختمان را تشکیل می دهد. امنیت و آرامش در دنیای مدرن امروز رویدادی اجتناب ناپذیر است. تنوع درانواع سیستم های اعلام سرقت و قفل های برقی و درب های ضد سرقت خود گویای این موضوع است. یکی از محورهای اصلی در طراحی خانه هوشمند همواره اهمیت به حفاظت از ساکنین و جلوگیری از ورود سارقین به منزل است. به عبارت دیگر، خانه هوشمند با بهره گیری از مدار منطقی به محافظت از خود می پردازد. اعلام سرقت که با نام دیگر دزدگیر نیز شناخته می شود، پیش از ورود شئی و یا شخصی به محل مورد نظر، با صدای آژیر و یا با برقرای تماس تلفنی، حضور افراد غیر مجاز را اعلام میکند. به نحوی که هنگام خروج از خانه با فعال سازی سناریو اعلام سرقت سیستم هوشمند، از روی مانیتور لمسی تعیین می کنیم که پس از چند دقیقه از خروج ما حضور افراد دیگر را در صورت غیر فعال ننمودن سیستم، غیر مجاز اعلام نموده و با عکس العمل هایی نظیر آژیر و فلاشر نمودن چراغ های منزل و برقراری تماس توسط سیستم تلفن کننده خانه هوشمند، به صاحب خانه اطلاع رسانی می شود. امروزه در بازار انواع مختلفی از این نوع سیستم اعلام سرقت وجود دارد که از لحاظ شکل، ساختار و تکنولوژی متفاوت هستند .

10 ویژگی سیستم اعلام سرقت خانه هوشمند که باید حتما بدانید!

1- این سیستم ازطریق دستگاه کارتخوان، موبایل و مانیتور لمسی قابل دسترسی است.
2- قابلیت کنترل از راه دور سیستم.
3-چک کردن وضعیت سیستم سرقت به جهت تشخیص علت فعال شدن سیستم.
4-سادگی استفاده از سیستم به دلیل رابط کاربری (Interface ) فارسی.
5-عدم نیاز به حمل ریموت کنترل و یا تجهیزات جانبی برای فعال یا غیر فعال نمودن سیستم سرقت.
6-مجهز نمودن سیستم به سنسورهای تشخیص شکسته شدن شیشه.
7-بهره گیری از سنسورهای تشخیص حرکت با استفاده از تکنولوژی مادون قرمز (passive infrared ).
8-غیر فعال نمودن دزدگیر از طریق وارد نمودن رمز عبور و یا کشیدن کارت در هنگام ورود به منزل.
9-فعال ماندن سیستم اعلام سرقت در صورت قطع بودن برق شهری بواسطه ی باطری داخلی دستگاه.
10-امکان انتخاب عکس العمل های دزدگیر از روی مانیتور لمسی سیستم هوشمند.

 

تجهیزات اعلام سرقت 

سنسور، دتکتور، آشکار ساز
آژیر
تلفن کننده
باطری های اضطراری
سرور
ریموت کنترل
سنسور دتکتور (Detector) و یا آشکار ساز
حسگر هایی هستند که تغییرات و یا حرکت را در محیط تشخیص می دهند. در این سنسور ها مداری بکار می رود که درصورت تحریک، یک کنتاکت را باز و یا بسته می نماید، ولی به دلیل امنیت بیشتر امروزه از کنتاکت بسته استفاده می کنند. تا در اثر هر گونه تغییری در سیستم عمل کرده و سیستم را فعال نماید.

آژیر Alarm

آژیر در سیستم اعلام سرقت به منزله اعلام کننده صوتی عمل می کند و خطر را اعلام می کند. در مدار این آژیرها از المان های الکترونیکی استفاده می شود و در ولتاژهای ۹،۱۲،۲۴ ولت موجود می باشند.
آژیرهای بکار رفته در سیستم اعلام سرقت علاوه بر تقسیم بندی از نظر الکترومکانیکی و یا الکترونیکی بودن به دو نوع برای نصب در محیط بیرون و در فضای آزاد تقسیم می شوند و توسط دو سیم که دارای قطب مثبت و منفی می باشد به سرور متصل می شوند. بلند گو ها نیز توسط دو سیم بدون توجه به قطب های آن به سرور متصل و به منظور جلوگیری از باز شدن کاور و تخریب اسپیکر توسط سارق از یک شاسی Tamper درون آن استفاده می کنند. بلندگوها در این سیستم معمولاً ۸ اهم و ۱۰ الی ۲۰ وات بوده و در ارتفاع 3.5 متری نصب می گردند.

دستگاه تلفن کننده

یک وسیله مکمل برای سیستم اعلام سرقت می باشد که همزمان با ایجاد آلارم، سرور دستگاه تلفن کننده را وارد مدار نموده و با شماره تلفن های داده شده با آن تماس برقرار نموده و سرقت را بوسیله پیغام ضبط شده اعلام می دارد.
دستگاه تلفن کننده در کنار سرور قرار می گیرد و باید پس از نصب برنامه ریزی شود، یعنی یک پیغام روی آن ضبط گردد و چند شماره تلفن به حافظه آن داده شود. تغذیه سرور با برق شهری یعنی ولتاژ۲۲۰ ولت می باشد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی